Jämförelse mellan Wint och Slipp Redovisning

I denna genomgång av bokföringsprogram kan du se vad Wint och Slipp Redovisning kan och inte kan. Vi har listat alla funktioner, hur de tar betalt och mycket annat.

Om Wint

Wint är en automatiserad helhetstjänst som ersätter både ditt bokföringssystem och din bokföringsbyrå. Du betalar ett fast pris per månad där Wint sköter det mesta åt dig – löpande bokföring, betalningar, lönehantering, fakturor, kvittohantering, momsredovisning, bokslut, med mera.

Merparten av bokföringen är helt automatiserad, och systemet backas upp av erfarna ekonomer som ger rådgivning vid behov. Hos Wint blir du dock aldrig beroende av en enda person utan får snabbt kvalificerad hjälp av olika experter beroende på vad ditt ärende gäller. När det gäller hjälp med saker som blivit fel eller om du behöver skatterådgivning använder du dig av support-tjänsten inne i programmet. Där skriver du ditt ärende, och får sedan en ping när Wint återkopplat. Är det mer avancerade frågor bokar de ett möte med dig för att hjälpa dig vidare.

Wint menar att denna modellen är det som ger den bästa avkastningen för dig som kund i både effektivitet och kvalitet. Att du både tillämpar teknik för att automatisera din bokföring, men också får hjälp av människor för att ta bokföringen i mål. Din vinst som företagare är att du kan fokusera mer på din verksamhet. Och mindre på att sortera papper eller hålla koll på Skatteverkets deadlines.

Vill man ha mer hjälp än Wint kan hjälpa till med? Då samarbetar Wint med flera bokföringsbyråer. Konsulten får insyn i Wints system genom en rådgivningsvy. Du som kund kan därmed få en konsult som sköter rapportering, få hjälp med löpande frågor eller skatteplanering. Som du själv väljer.

Wints tjänst är helt egenutvecklad sedan 2011 och bolaget har sitt huvudkontor i Göteborg.

Om Slipp Redovisning

Slipp Redovisning är en systemlösning som vill underlätta företagandet genom att minimera din administration. Du får tillgång till en app där du kan fakturera, godkänna och betala leverantörsfakturor och skicka in kvitton. Tanken är att sedan ser Slipps konsulter till att det blir korrekt bokfört och att Skatteverket får sitt.

Slipp är ett system och konsulterna är franchisetagare genom byråer runt om i landet. Det innebär att du förutom systemstöd får tillgång till en redovisningskonsult, om du skulle ha andra önskemål om hjälp. Som alltid beror ju nivån på vilken person du får. Vinsten med en person som stöd är om du har frågor eller utmaningar som går utanför det systemstödet som ett bokföringsprogram erbjuder. Därför har Slipp byggt in detta i sin produkt.

Slipp tar betalt efter hur stor omsättning du har. Samt så tillkommer det en systemkostnad om 199 kr / månad. Plus tillägg för varje person som ska ha tillgång.

Alla funktioner

Scroll

Felanmäl
Hjälp
Felanmäl
Filtrera
  • {{alt.category}}
🚣‍♀️🚣‍♀️🚣‍♀️ LOADING 🚣‍♀️🚣‍♀️🚣‍♀️
{{li.category}}
Jämför

Jämför med liknande

  • Ja
  • Saknas info
  • Nej
  • Visa mer
  • Irrelevant
  • Klicka för mer info
  • Tilläggskostnad