I denna genomgång av bokföringsprogram kan du se vad Red Flag och Slipp Redovisning kan och inte kan. Vi har listat alla funktioner, hur de tar betalt och mycket annat.
Red Flag tar inte längre in nya kunder. De hänvisas i stället till Bokio, som de sedan en tid tillbaks gått samman med.
Red Flag utgick från började kring att kunna fakturera utan att ha ett bolag. Nu är det en bokföringslösning där de erbjuder både kort och bankkonto för att få till smidig bokföring. De tror också på att ta helhetsansvar för att kunna få till en bra kundupplevelse och kvalitet. Vinsten med att ha ett bankkonto och bankkort från Red Flag är att boköringen blir up to date och redovisningskonsulten har bättre koll på om något saknas eller inte. Det gör också igångsättningen betydligt smidigare för dig som bokföringskund.
Sedan en tid tillbaks är Red Flag och Bokio under samma ägare. Red Flag utgår från Stockholm.
Slipp Redovisning är en systemlösning som vill underlätta företagandet genom att minimera din administration. Du får tillgång till en app där du kan fakturera, godkänna och betala leverantörsfakturor och skicka in kvitton. Tanken är att sedan ser Slipps konsulter till att det blir korrekt bokfört och att Skatteverket får sitt.
Slipp är ett system och konsulterna är franchisetagare genom byråer runt om i landet. Det innebär att du förutom systemstöd får tillgång till en redovisningskonsult, om du skulle ha andra önskemål om hjälp. Som alltid beror ju nivån på vilken person du får. Vinsten med en person som stöd är om du har frågor eller utmaningar som går utanför det systemstödet som ett bokföringsprogram erbjuder. Därför har Slipp byggt in detta i sin produkt.
Slipp tar betalt efter hur stor omsättning du har. Samt så tillkommer det en systemkostnad om 199 kr / månad. Plus tillägg för varje person som ska ha tillgång.
För byråer: Attraktivt partnerprogram
Har du hittat något i informationen på sajten som inte stämmer? Det vill vi förstås veta så att vi åtgärda det!
Tack för ditt meddelande! Vi kikar på det så snart vi kan.