I denna genomgång av bokföringsprogram kan du se vad Red Flag och Aspia Go kan och inte kan. Vi har listat alla funktioner, hur de tar betalt och mycket annat.
Red Flag tar inte längre in nya kunder. De hänvisas i stället till Bokio, som de sedan en tid tillbaks gått samman med.
Red Flag utgick från började kring att kunna fakturera utan att ha ett bolag. Nu är det en bokföringslösning där de erbjuder både kort och bankkonto för att få till smidig bokföring. De tror också på att ta helhetsansvar för att kunna få till en bra kundupplevelse och kvalitet. Vinsten med att ha ett bankkonto och bankkort från Red Flag är att boköringen blir up to date och redovisningskonsulten har bättre koll på om något saknas eller inte. Det gör också igångsättningen betydligt smidigare för dig som bokföringskund.
Sedan en tid tillbaks är Red Flag och Bokio under samma ägare. Red Flag utgår från Stockholm.
Aspia Go är Aspias erbjudande till fakturerande aktiebolag med upp till tre anställda. Deras idé är att erbjuda en enklare lösning där du som kund kan sköta en större del av din administrativa vardag via mobilen. De tror på att skapa todo-kort. Detta så att du som användare hela tiden ska veta vad du har att göra. Aspias konsulter tar hela bokföringen och årstjänster i mål åt dig. Du slipper med andra ord själv göra ditt bokslut eller din bolagsdeklaration.
Är du större än tre anställda eller inte ett aktiebolag erbjuder Aspia andra tjänster för din bokföring.
Som kund hos Aspia Go har du per automatik tillgång till Aspias nätverk och kontaktnät för mer avancerade frågor. Din fördel är att behöver du hjälp med etablera dig i ett annat land, som exempel, finns det hjälp att få.
Aspia har kontor på de flesta medelstora städer i Sverige.
För byråer: Attraktivt partnerprogram
Har du hittat något i informationen på sajten som inte stämmer? Det vill vi förstås veta så att vi åtgärda det!
Tack för ditt meddelande! Vi kikar på det så snart vi kan.