Jämförelse mellan Fortnox + byrå och INBooks

I denna genomgång av bokföringsprogram kan du se vad Fortnox + byrå och INBooks kan och inte kan. Vi har listat alla funktioner, hur de tar betalt och mycket annat.

Om Fortnox + byrå

Fortnox är en systemlösning där du betalar per modul, till exempel bokföring, fakturering och autogiro. Du kan sköta jobbet själv eller använda en av alla redovisningskonsulter som finns kopplade till Fortnox. Fortnox har en hel del automatiseringsmöjligheter, främst genom det finns mängder med färdiga integrationer till andra system. Använder du ett försystem är oddsen goda att just din program redan finns bland färdiga integrationer.

En av de bästa sakerna med Fortnox är antalet konsulter som redan använder Fortnox som sitt primära arbetsverktyg. De är därmed välbevandrade i vad man kan och inte kan göra. Men var noga när du väljer samarbetspartner, så du inte får betala för någon som enbart bokför i webbaserat system. Du vill ju utnyttja möjligheterna det medför. Att välja byrå beror på vad du är ute efter. Är du behov av någon nära dig, eller går det bra om de är placerade någon annanstans? Behöver du någon särskild typ av kompetens kring rapportering? Eller är det bara lägst pris som är intressant?

Det finns många kringtjänster som fakturabelåning, inkasso med mera redan inbyggda i programmet. Du använder, och betalar, för det du behöver.

Verksamheten bedrivs från Växjö, är börsnoterat, och en av de stora giganterna på bokföringsmarknaden.

Om INBooks

INBooks är ett bokför själv-program för de minsta företagen. Deras målbild är att det ska vara så enkelt att sköta bokföringen att du lika gärna kan göra det själv. Deras idé utgår från att du vet vad du har köpt och på så sätt får ett förslag på hur det ska bokföras. De saker du behöver göra finns listade i en att göra-lista. De själva menar att vems om helst kan lära sig bokföring, om man använder ett tillräckligt enkelt bokföringsprogram.

De har satsat på integrationer till tjänster som många använder. Däribland Swish, Zettle och Kivra. Just detta ska bidra till mindre krångel för dig som kund. Dessa funktioner har flera andra bokföringsprogram också, men översättning till arabiska är de ensamma om.

INBooks tar betalt via en fast månadskostnad. Vill du ha fler användare kostar det extra. Du behöver ordna med årstjänster, som bokslut och bolagsdeklaration, själv. Det är något som inte ingår i tjänsten.

INBooks gick i konkurs under början av 2024, men köptes ganska snart upp av 24SevenOffice, som driver vidare programvaran.

Från bokföringsmetropolen Växjö.

Alla funktioner

Scroll

Felanmäl
Hjälp
Felanmäl
Filtrera
  • {{alt.category}}
🚣‍♀️🚣‍♀️🚣‍♀️ LOADING 🚣‍♀️🚣‍♀️🚣‍♀️
{{li.category}}
Jämför

Jämför med liknande

  • Ja
  • Saknas info
  • Nej
  • Visa mer
  • Irrelevant
  • Klicka för mer info
  • Tilläggskostnad