Jämförelse mellan Procountor och Voitto

I denna genomgång av bokföringsprogram kan du se vad Procountor och Voitto kan och inte kan. Vi har listat alla funktioner, hur de tar betalt och mycket annat.

Om Procountor

Procountor är en del av Accountor, som är en aktör inom hela Norden. Deras idé att erbjuda ett webbaserat bokföringsprogram som du kan bokföra själv i. Eller ta hjälp av en redovisningsbyrå.

Deras ta betalt genom en fast månadskostnad som baseras, främst, på antal verifikationer du har per månad. Ju fler desto större paket behöver du. Det finns också en del tilläggstjänster att lägga till, som skanning av leverantörsfakturor eller e-fakturering. Men också en del annat.

Procountor hör till Accountor-koncernen som har sitt huvudkontor i Finland.

Om Voitto

Voitto är en digital bokföringsbyrå baserat på Dooers app. De hjälper dig att ta bokföringen i mål, inklusive årstjänster som bolagsdeklaration och årsredovisningen. Detta erbjuder de till ett fast månadspris. Deras idé är att använda Dooers teknologi och kombinera den med anställda ekonomer för att hjälpa kunderna med det de behöver hjälp med. Det hjälper dig i mål och du får låg admin.

Dooers app fungerar som så att underlag laddas upp, till exempel via att du fotograferar med telefonen. Därefter klassificeras underlaget via bokföringsmallar. Detta kan i stället Voitto hjälpa dig med. De tror på ett fast månadspris där så mycket som möjligt ska ingå. Däremot stödjer de enbart aktiebolag som har någon av de bankerna de stödjer. Inte heller bolag med betalningsanmärkningar tas in.

Det finns färdiga integrationer med de vanligaste försäljningssystemen, till exempel Klarna, WooCommerce, Zettle och så vidare.

Voitto var tidigare Dooers bokföringslösning inhouse. Verksamheten bedrivs från Västerås och Stockholm.

Alla funktioner

Scroll

Felanmäl
Hjälp
Felanmäl
Filtrera
  • {{alt.category}}
🚣‍♀️🚣‍♀️🚣‍♀️ LOADING 🚣‍♀️🚣‍♀️🚣‍♀️
{{li.category}}
Jämför

Jämför med liknande

  • Ja
  • Saknas info
  • Nej
  • Visa mer
  • Irrelevant
  • Klicka för mer info
  • Tilläggskostnad