I denna genomgång av bokföringsprogram kan du se vad Aspia och Slipp Redovisning kan och inte kan. Vi har listat alla funktioner, hur de tar betalt och mycket annat.
Aspia erbjuder ett system plus konsultlösning, där deras egenbyggda MyBusiness är navet. Det är en portallösning med flera olika system sammankopplade, där bokföringen bygger på Fortnox.
De tar betalt för en konsult och system tillsammans, som offereras efter dina förutsättningar. Det betyder att de försöker anpassa din offert beroende på om du vill göra mycket eller lite själv. I deras erbjudande finns även årstjänster och många kringtjänster. När det gäller API:er finns många system redan integrerade, så oddsen är goda att det du behöver redan finns byggt integrationer för.
Aspia är rikstäckande, med fördel att de har ett väldigt stort kontaktnät bakom sig vid mer avancerade frågor. De är också rikstäckande, med många lokalkontor för den som uppskattar det. Du kan med andra ord få hjälp med allt från generationsskifte eller utlandsetablering.
Slipp Redovisning är en systemlösning som vill underlätta företagandet genom att minimera din administration. Du får tillgång till en app där du kan fakturera, godkänna och betala leverantörsfakturor och skicka in kvitton. Tanken är att sedan ser Slipps konsulter till att det blir korrekt bokfört och att Skatteverket får sitt.
Slipp är ett system och konsulterna är franchisetagare genom byråer runt om i landet. Det innebär att du förutom systemstöd får tillgång till en redovisningskonsult, om du skulle ha andra önskemål om hjälp. Som alltid beror ju nivån på vilken person du får. Vinsten med en person som stöd är om du har frågor eller utmaningar som går utanför det systemstödet som ett bokföringsprogram erbjuder. Därför har Slipp byggt in detta i sin produkt.
Slipp tar betalt efter hur stor omsättning du har. Samt så tillkommer det en systemkostnad om 199 kr / månad. Plus tillägg för varje person som ska ha tillgång.
För byråer: Attraktivt partnerprogram
Har du hittat något i informationen på sajten som inte stämmer? Det vill vi förstås veta så att vi åtgärda det!
Tack för ditt meddelande! Vi kikar på det så snart vi kan.