I denna genomgång av bokföringsprogram kan du se vad Aspia och Red Flag kan och inte kan. Vi har listat alla funktioner, hur de tar betalt och mycket annat.
Aspia erbjuder ett system plus konsultlösning, där deras egenbyggda MyBusiness är navet. Det är en portallösning med flera olika system sammankopplade, där bokföringen bygger på Fortnox.
De tar betalt för en konsult och system tillsammans, som offereras efter dina förutsättningar. Det betyder att de försöker anpassa din offert beroende på om du vill göra mycket eller lite själv. I deras erbjudande finns även årstjänster och många kringtjänster. När det gäller API:er finns många system redan integrerade, så oddsen är goda att det du behöver redan finns byggt integrationer för.
Aspia är rikstäckande, med fördel att de har ett väldigt stort kontaktnät bakom sig vid mer avancerade frågor. De är också rikstäckande, med många lokalkontor för den som uppskattar det. Du kan med andra ord få hjälp med allt från generationsskifte eller utlandsetablering.
Red Flag tar inte längre in nya kunder. De hänvisas i stället till Bokio, som de sedan en tid tillbaks gått samman med.
Red Flag utgick från började kring att kunna fakturera utan att ha ett bolag. Nu är det en bokföringslösning där de erbjuder både kort och bankkonto för att få till smidig bokföring. De tror också på att ta helhetsansvar för att kunna få till en bra kundupplevelse och kvalitet. Vinsten med att ha ett bankkonto och bankkort från Red Flag är att boköringen blir up to date och redovisningskonsulten har bättre koll på om något saknas eller inte. Det gör också igångsättningen betydligt smidigare för dig som bokföringskund.
Sedan en tid tillbaks är Red Flag och Bokio under samma ägare. Red Flag utgår från Stockholm.
För byråer: Attraktivt partnerprogram
Har du hittat något i informationen på sajten som inte stämmer? Det vill vi förstås veta så att vi åtgärda det!
Tack för ditt meddelande! Vi kikar på det så snart vi kan.