I denna genomgång av bokföringsprogram kan du se vad Aspia Go och Slipp Redovisning kan och inte kan. Vi har listat alla funktioner, hur de tar betalt och mycket annat.
Aspia Go är Aspias erbjudande till fakturerande aktiebolag med upp till tre anställda. Deras idé är att erbjuda en enklare lösning där du som kund kan sköta en större del av din administrativa vardag via mobilen. De tror på att skapa todo-kort. Detta så att du som användare hela tiden ska veta vad du har att göra. Aspias konsulter tar hela bokföringen och årstjänster i mål åt dig. Du slipper med andra ord själv göra ditt bokslut eller din bolagsdeklaration.
Är du större än tre anställda eller inte ett aktiebolag erbjuder Aspia andra tjänster för din bokföring.
Som kund hos Aspia Go har du per automatik tillgång till Aspias nätverk och kontaktnät för mer avancerade frågor. Din fördel är att behöver du hjälp med etablera dig i ett annat land, som exempel, finns det hjälp att få.
Aspia har kontor på de flesta medelstora städer i Sverige.
Slipp Redovisning är en systemlösning som vill underlätta företagandet genom att minimera din administration. Du får tillgång till en app där du kan fakturera, godkänna och betala leverantörsfakturor och skicka in kvitton. Tanken är att sedan ser Slipps konsulter till att det blir korrekt bokfört och att Skatteverket får sitt.
Slipp är ett system och konsulterna är franchisetagare genom byråer runt om i landet. Det innebär att du förutom systemstöd får tillgång till en redovisningskonsult, om du skulle ha andra önskemål om hjälp. Som alltid beror ju nivån på vilken person du får. Vinsten med en person som stöd är om du har frågor eller utmaningar som går utanför det systemstödet som ett bokföringsprogram erbjuder. Därför har Slipp byggt in detta i sin produkt.
Slipp tar betalt efter hur stor omsättning du har. Samt så tillkommer det en systemkostnad om 199 kr / månad. Plus tillägg för varje person som ska ha tillgång.
För byråer: Attraktivt partnerprogram
Har du hittat något i informationen på sajten som inte stämmer? Det vill vi förstås veta så att vi åtgärda det!
Tack för ditt meddelande! Vi kikar på det så snart vi kan.